آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی
آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی

بان‌ کی‌مون: تا دیرنشده برای مقابله با تغییرات جوی اقدام کنید

afp3-27.jpeg

«بان کی‌مون» در نخستین اجلاس بین‌المللی ابوظبی با موضوع پدیده تغییرات جوی از حاضران خواست تا پیش از اینکه خیلی دیر شود برای مقابله با این پدیده مخرب اقدامی جدی صورت دهند.

 دبیرکل سازمان ملل در این اجلاس تاکید کرد: از مناطق استوایی گرفته تا قطب‌ها، از جزایر کوچک تا قاره‌ها و از کشورهای فقیر گرفته تا کشورهای ثروتمند، همه و همه تحت تاثیر اثرات مخرب و پیامدهای تغییرات جوی هستند.

بان کی‌مون با بیان مطلب فوق از تمامی سیاستگذاران خواست تا پیش از اینکه دیر شود برای معضل تغییرات جوی فکری کنند.

وی در «اجلاس تغییرات جوی در ابوظبی» (The Abu Dhabi Ascent) گفت: تغییرات جوی یک مشکل آشکار در عصر حاضر است. در صورتی‌ که برای مقابله با آن اقدام عاجلی اندیشیده‌ نشود، تمام تلاش‌های ما در راه رونق، شکوفایی و امنیت جهان نقش بر آب خواهند شد. 

 

«اجلاس تغییرات جوی در ابوظبی» در امارات به میزبانی شهر ابوظبی و با هدف تنظیم لوایح و رسیدن به تعهدات قانونی تا پیش از اجلاس سالانه تغییرات جوی سازمان ملل متحد که قرار است 23 سپتامبر در نیویورک برگزار شود، تشکیل شد. در این اجلاس دو روزه بیش از 1000 شرکت‌کننده شامل 100 نفر از اعضای دولت امارات حضور داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از تایمز آو ایندیا، اجلاس ابوظبی نخستین اجلاس بین‌المللی است که به منظور رسیدن به جمع‌بندی‌ها در خصوص گزارش اخیر منتشر شده از سوی هیئت کارشناسان بین‌دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل متحد (IPCC) برگزار می‌شود. در این گزارش تمام تلاش‌های اخیر در مهار معضل تغییرات جوی ناکارآمد و ناکافی عنوان شده است. با این حال این گزارش تاکید می‌کند همچنان امید برای تغییراتِ مثبت وجود دارد. این گزارش تاکید می‌کند که همین حالا و تا دیر نشده برای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر اقدامی جدی صورت گیرد.

بان کی‌مون در این اجلاس تاکید کرد: آینده به امروز وابسته است و باید فردا را از اکنون پی‌ریزی کنیم چرا که زمان بسیار کمی در اختیار داریم.

وی افزود: از تمام سیاستمداران، شهرداران و نمایندگان ارشد صنعت و تجارت برای رقابت در این مسئله دعوت می‌کنم.

به گفته وی، دولت‌ها وعده داده‌اند که در اجلاس آتی که سال آینده در پاریس برگزار می‌شود به توافق جدیدی در زمینه مقابله با تغییرات جوی دست یابند. با این حال اجلاس ابوظبی فرصت را برای رسیدن به این توافق فراهم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد