آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی
آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی

انرژی هسته‌ای وگرمای جهانی؟

302-5.jpg

آیا انرژی هسته‌ای راه‌حل مقابله با گرمای جهانی است؟

برخی از کارشناسان و دانشمندان مطرح جهان در حوزه علوم جوی،‌ استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی را برای مقابله با گرمای شدید کره زمین کافی ندانسته و از طرفداران محیط زیست خواستند که از پیشرفت «انرژی هسته‌ای» به عنوان ابزار مهمی برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی حمایت کنند.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهار محقق برجسته که در طول فعالیت‌های علمی خود نقش بسیار کلیدی در آگاه‌سازی عموم مردم نسبت به خطر تغییرات جوی ایفا کرده‌اند، اخیرا نامه‌ای را خطاب به گروه‌های طرفدار محیط زیست و سیاستمداران سراسر جهان منتشر کرده و در آن برگزاری یک نشست حیاتی با موضوع «نقش انرژی هسته‌ای در مبارزه با تغییرات جوی» خواستار شده‌اند.

این نامه از سوی «جیمز هانسن» و «کن کالدیرا» از انستیتو «کارنگی»، «کری امانوئل» از «دانشگاه صنعتی ماساچوست» و «تام ویگلی» از دانشگاه «آدلاید» در استرالیا ارسال شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پنتاگون پست، تعداد بسیاری از محققان تقریبا بر این نکته اتفاق نظر دارند که طی 60 سال اخیر آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی عامل اصلی افزایش دمای زمین بوده است. آنها معتقدند برای جلوگیری از آسیب‌های جوی در آینده می‌بایست میزان انتشار این آلودگی‌ها به شدت کاهش یابد.

در سال 2011 میلادی میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن در سراسر جهان سه درصد افزایش داشت که دلیل اصلی آن افزایش حجم بسیار زیاد این گاز در چین یعنی متهم اصلی در میان کشورهای آلوده کننده هوا بوده است. پس از چین، آمریکا در انتشار آلودگی دی‌اکسید کربن نقش اساسی ایفا می‌کند.

«استفان آنسولابیهیر»، استاد دانشگاه هاروارد که مطالعات خود را روی مسائل مرتبط با انرژی متمرکز کرده است، می‌گوید: استفاده از انرژی هسته‌ای می‌تواند در مقابله با تغییرات زیست محیطی ناشی از پدیده گرمایش جهانی موثر باشد.

وی همچنین گفت: انتشار چنین نامه‌ای می‌تواند آگاهی عموم مردم را نسبت به گزینه‌های دشواری که تغییرات جوی پیشروی بشر عصر حاضر گذاشته افزایش دهد.

با این حال «شورای دفاع از منابع طبیعی» (NRDC) که یک سازمان غیردولتی بین‌المللی مهم در زمینه حفاظت از محیط زیست است اعلام کرد: انرژی هسته‌ای علاج مشکلات زیست‌محیطی موجود نیست.

«فرانسیس بینکر»، رئیس (NRDC) می‌گوید: بهترین راه، برچیدن نیروگاه‌های هسته‌ای و سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی در پایان تاکید کرد: همه ما امروزه می‌دانیم که نیروگاه‌های هسته‌ای ما با کیفیت مطلوب فاصله فراوانی دارند.

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد