آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی
آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی

حضور پررنگ زنان در اجلاس آب‌وهوایی سازمان‌ملل

حضور پررنگ زنان در اجلاس آب‌وهوایی سازمان‌ملل

در آستانه برگزاری اجلاس آتی آب‌وهوایی سازمان ملل در ماه سپتامبر به نظر می‌رسد این سازمان نیز برای رساندن صدای خود به گوش جهانیان به یک قهرمان زن مانند «ملاله یوسف‌زی» نیاز دارد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اجلاس جهانی آب‌وهوایی 23 سپتامبر در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد. در همین راستا سازمان ملل با اعلام فراخوانی از زنان زیر 30 سال دعوت کرده تا در مراسم گشایش این اجلاس سخنرانی کنند. این زنان می‌بایست از کشورهای در حال توسعه که سوابق فعالیت‌های مقابله با تغییرات جوی یا فعالیت در برنامه‌های اجرایی و پذیرش قطعنامه‌های مرتبط با محیط زیست را دارند، شرکت کنند.

این فراخوان تاکنون با اعلام آماگی 544 زن همراه شده و آنها با ارسال تصاویر ویدئویی کوتاهی که در آن رهبران کشورهای جهان را به اجرای تعهدات مرتبط با تغییرات جوی متقاعد می‌کنند به این فراخوان پاسخ مثبت داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از تینک پراگرس، سازمان‌دهندگان اجلاس جهانی آب‌وهوایی امیدوارند فردی را پیدا کنند که بتواند مانند «ملاله یوسف زی» قلب‌ها و ذهن مردم جهان را به خود متوجه کند.

«سوزان آلزنر» که در اجرای این طرح نقش اصلی را ایفا می‌کند گفت: علت اصلی انتخاب زنان برای سخنرانی یک زن در سازمان ملل و اعلام لزوم توجه جدی به تغییرات جوی این است که زنان بیش از سایرین از تاثیرات ناشی از تغییرات جوی آسیب می‌بینند. زنان در سراسر جهان بیشترین قشر فقیر جامعه را تشکیل می‌دهند. آنها 70 درصد از جمعیت فقیر جهان را به خود اختصاص می‌دهند که این مسئله آنها را در برابر تغییرات جوی بیش از سایرین آسیب‌پذیر می‌کند. آنها در تهیه غذا و تامین انرژی و آب، جزو قشری هستند که از خشکسالی شدید که سبب خشک شدن منابع آبی و محصولات کشاورزی شده آسیب می‌بینند.

سازمان ملل همچنین امیدوار است با استفاده از یک سخنران جوان توجه جوانان جهان را نیز به این اجلاس جلب کند. در اجلاس آتی آب‌وهوایی سازمان ملل جوانان، بلندگوی سایرین خواهند بود تا توجه رهبران جهان را به اهمیت و نیاز به اقدام برای جلوگیری از تغییرات جوی جلب نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد