آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی
آب و هواشناسی سینوپتیک

آب و هواشناسی سینوپتیک

مطالب مختلف در مورد اقلیم ایران و جهان.دانلود نرم افزارهای اقلیمی و داده های هواشناسی.عضویت در گروه اقلیم شناسان ایرانی

تجهیزات هواشناسی باید افزایش یابد

رییس سازمان هواشناسی کشور:

تجهیزات هواشناسی باید افزایش یابد

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: اطلاعات لحظه به لحظه هواشناسی برای مردم اهمیت بسیاری دارد، بنابراین امیدواریم تجهیزات هواشناسی در کشور بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، داوود پرهیزکار در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: باید برای رسیدن هواشناسی به جایگاه واقعی خود همه مجموعه تلاش و همت لازم را به کار گیرند.

وی ادامه داد: اهمیت ویژه به مقوله هواشناسی موجب اطلاع رسانی دقیق به مردم و مسئولان خواهد شد زیرا هواشناسی اساس توسعه پایدار است.

پرهیزکار با اشاره به موضوع وجود مرکز تحقیقات هواشناسی در استانهای کشور افزود: همه استانهای کشور به جز خراسان شمالی دارای مرکز تحقیقات هستند.

وی بیان کرد: وجود مراکز تحقیقات هواشناسی از اهمیت بسیاری برخوردار است و به زودی این مرکز در خراسان شمالی نیز ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سیستم‌های هواشناسی کشور به طور کامل مطابق با استانداردهای جهانی است .

پرهیزکار عنوان کرد: به دلیل این که ایران تحت تاثیر سازمان جهانی هواشناسی کار می کند باید با معیارهایی نظیر باد، رطوبت، فشار هوا و برخی از موارد دیگر مطابق استانداردهای سازمان جهانی گزارش دهد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: امیدواریم با کمک سازمان هواشناسی کشور بتوانیم تجهیزات سازمان هواشناسی این استان بیشتر و اطلاع رسانی به مردم دقیق تر انجام شود.

سید علی اکبر پرویزی ادامه داد: اطلاع رسانی دقیق وضعیت آب و هوایی به ویژه برای افراد نیازمند همانند کشاورزان بسیار مهم است.

وی با بیان این که باید روز به روز موضوع هواشناسی را رونق دهیم، گفت: با اختصاص زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در سایت ارکان به سازمان هواشناسی، به زودی مرکز تحقیقات هواشناسی در این استان احداث می شود.

پرویزی عنوان کرد: باید اطلاعات هواشناسی را برای مردم، مروجین کشاورزی، کارشناسان، کشاورزان و بخش داران به موقع منتقل کنیم تا بهره برداری لازم صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد